דולה מול מיילדת: מה ההבדל ?

דולה מול מיילדת: מה ההבדל ?

זמן קריאה: 3 דקות

האם עליך להשתמש בדולה או מיילדת?

כל אמא חדשה זקוקה לעזרה. למרבה המזל, ישנם שני סוגים של מומחים שיכולים לעזור לאם מצפה לבצע את המעבר מהריון לאמהות: דולות ומיילדות.

בעוד שרוב האנשים חושבים שיש להם פונקציות דומות, לדולדות ומיילדות יש למעשה אימונים, חובות ואישורים שונים. המשך לקרוא כדי ללמוד מה ההבדלים העיקריים בין השניים.

מה עושה דולה?

המילה דולה היא למעשה יוונית עבור משרתת האישה. הקשר שלך עם הדולה מתפתח הרבה לפני תאריך היעד, מכיוון ששניכם מתכננים כיצד תרצו שתהליך הלידה יהיה, ומתן תשובות לשאלות הרבות שיש לכם כנראה.

ישנם שני סוגים של דולות: לידה ואחרי לידה.

דולה לידה

התפקיד העיקרי של דולה לידההוא לשהות לצידך ולהציע טכניקות לא רפואיות במהלך הלידה, כמו נשימה, עיסוי ועזרה לשינוי תנוחות גוף שונות.

הם יכולים גם לספק תמיכה רגשית ולפעול כדובר מטעמך בבית החולים. לא משנה איזה סוג לידה יש ​​לך, דולה תהיה שם כדי לעזור לך להרגיש בטוחה ומועצמת. דולה תתמוך בך בהחלטה שלך להשתמש בתרופות או לידה טבעית.

במקרה של ניתוח קיסרי לא מתוכנן , דולה יכולה לעזור לנחם אותך ולתת לך תשומת לב נוספת כדי לעזור להקל על פחדים וחרדות. דולה יכולה להיות חלק מועיל מצוות הלידה שלך.

על פי סקרים שונים אמהות רבות מדווחות על שהצורך בהתערבות רפואית פחות ושביעות הרצון מתהליך הלידה בעת השימוש בדולה. עם זאת, חשוב לציין כי דולה אינה תחליף לרופא או למיילדת שכן אין להם הכשרה רפואית מעמיקה זהה.

דולה לאחר לידה

לאחר הלידה, דולות לאחר לידה עוזרות לאם טרייה כשהיא מתאוששת מתהליך הלידה. זה כולל טיפול בתינוק והדרכת אם בתהליך ההנקה.

דולה יכולה גם למלא תפקיד חשוב בחיי הבית שלך, במיוחד אם יש אחים גדולים בבית.

תעודה

לא כל הדולות עוברות תהליך הסמכה. אם דולה עוברת סוג של הכשרה, לרוב היא כוללת הכשרה דידקטית וסיוע במהלך לידות .

גם חברה של אם, שאינה מוסמכת, יכולה להשתמש גם בתואר דולה, אך תפקידם שנוי במחלוקת בקהילה הרפואית. דולות שלא הוכשרו נחשבות לתמיכה בעבודה ותפקידן שונה. הם לא צריכים להיות חלק מהיבטים רפואיים בתהליך הלידה, ניתן לבקש המלצות מהרופא/ה שלך, מהמדריכ/ה בקורס הכנה ללידה, או מבני משפחה או חברות. את יכולה גם לפנות לקופות החולים או לבית החולים כדי לקבל המלצות.

כמו כן כדאי לברר עם הרופא/ה שלך אם השירות של הדולה מכוסה בביטוח הרפואי שלך במסגרת השירות שנותנות קופת החולים או באופן פרטי. חלק מסוגי הביטוח הרפואי אינם מכסים דולה.

וכמו כן לברר מה המדיניות או הנחיות של בית החולים, לגבי דולה במהלך הלידה.

מה עושה מיילדת?

מיילדת הינה בעל מקצוע רפואי מיומן ויכולה להיות אישה או גבר. הם ממלאים תפקיד מפתח בתהליך הלידה. מיילדות מוסמכות יכולות לעשות הרבה מאותם דברים כמו רופאים, כולל:

  • לבצע בחינות גינקולוגיות
  • לספק טיפול טרום לידתי
  • להעניק תרופות נגד כאבים (באישור רופא)
  • לפקח על העובר באמצעות ציוד אלקטרוני
  • להזמין אפידורל

מיילדות יכולות לנהל דימום לאחר לידה וסיבוכים רבים יותר מאשר אחות לידה ולידה.

מרכזי טיפול במיילדות מתמקדים בקידום לידה טבעית, גילוי סיבוכים ושימוש באמצעי חירום בעת הצורך. מיילדת עם אישור מוסמכת לעבוד בכל מסגרת שהיא, כולל מרפאות בריאות, בתי חולים או הבית.

אילו תכונות עלי לחפש?

ההיבט החשוב ביותר של מיילדת או דולה הוא האופן בו הם מתקשרים עם האם והחיבור שנוצר ביינהם. חפשי דולה אשר מכבדת את דעותיך ואת עמדותיך לגבי ההיריון ותהליך הלידה. זה המפתח כשאת יוצרת קשר.

ניסיון הוא גורם חשוב נוסף. בדרך כלל הדולות והמיילדות עם יותר שנות ניסיון ולידות הן הטובות ביותר. קבלת המלצה מחבר או בן משפחה שהשתמש במיילדת או בדולה יכולה לעזור לך למצוא דולה מנוסה.

אם אתה מוצא מיילדת או דולה בחיפוש באינטרנט, בקש המלצות מאמהות אחרות ובצעי מחקר משלך. כמו כן, בקשו לראות את האישורים על ההכשרה או תעודה אם הם אחיות.

האם עלי לבחור?

מכיוון ששני המקצועות מציעים שניהם יתרונות לאמהות, את יכולה לקבל גם מיילדת וגם דולה שתעזור לך בתהליך הלידה.

אם את לידה ביתית, תרצה לפחות ללדת עם מיילדת, מכיוון שההכשרה הרפואית והמומחיות שלה היא קריטית אם יתעוררו בעיות. מיילדות יכולות לצפות בעיות ולעשות הערכה מתמדת על האם והתינוק.

כמו כן, דולות אינן יכולות לרשום משככי כאבים ולא להזמין אפידורל, כך שאם אתה רוצה להשאיר אפשרויות כאלה פתוחות, קיום מיילדת שם יעניק לך גמישות רבה יותר. דולה אינם מטפלים בתחום הבריאות: הם אנשים מאומנים שיכולים לספק תמיכה לאם ולמשפחה הפורה.

שוחח עם צוות הלידה שלך, כולל הרופא שלך, כדי לראות מי יתאים ביותר לצורכי הלידה הספציפיים שלך.

לפרסום באתר צרו קשר

דילוג לתוכן