מה עושים אם המק לא מגיב ללחיצה על מקשים ?

מה עושים אם המק לא מגיב ללחיצה על מקשים ?

זמן קריאה: 2 דקות

אם ה-Mac לא מגיב ללחיצה על מקשים

אם ה-Mac שלך אינו מגיב כאשר הינך לוחץ/ת על המקשים במקלדת, או אם הלחיצה על מקשים מסוימים מביאה לתוצאות בלתי צפויות, נסה/י את העצות הבאות.

אם אף מקש אינו פועל במקלדת חיצונית

  • נתק/י את המקלדת וחבר/י אותה מחדש. ודא/י שהמחבר הוכנס באופן מלא לשקע.
  • חבר/י את המקלדת לשקע USB אחר או ל-Mac אחר. אם פעולה זו פותרת את הבעיה, יתכן שיש לתקן את ה-Mac שלך. קח/י אותו אל חנות המוכרת מוצרים של Apple או אל ספק שירותים מורשה של Apple.
  • חבר/י מקלדת אחרת ל-Mac זה. אם פעולה זו פותרת את הבעיה, יתכן שיש לתקן את המקלדת שלך.

אם חלק מהמקשים במקלדת המובנית של המחשב הנייד שלך אינם פועלים

  • אם המקלדת מפיקה מספרים בלבד, ודא/י שנורית החיווי של מקש Num Lock כבויה. לחץ/י על מקש Num Lock על-מנת לכבות את הנורית שלו.אם למקש Num Lock אין נורית חיווי, לחץ/י על המקש ונסה/י שוב להשתמש במקלדת.
  • אם אף אחד מהמקשים אינו פועל, יתכן שב-Mac שלך מוצגת התראת סוללה חלשה שאין לך אפשרות לראות. חבר/י את ה-Mac לשקע חשמל או חבר/י מקלדת חיצונית ל-Mac על-מנת לראות את ההתראה.

אם מקש Media Eject או מקש Caps Lock אינו פועל

  • נסה/י להחזיק את המקש לזמן ממושך יותר. למקשים אלה יש השהיה קלה על-מנת למנוע תגובה מיידית אם נלחצו בשוגג. לחץ/י והחזק/י את מקש Media Eject עד שצלמית Media Eject תופיע על המסך ואז לחץ/י והחזק/י את מקש Caps Lock עד שנורית החיווי של המקש תידלק.

אם מקשים אחרים אינם פועלים

יתכן שהגדרת בשוגג אפשרות המשנה את אופן הפעולה של המקלדת (תיקון מקבוק).

  • בחר/י בתפריט Apple  > ״העדפות המערכת״, לחץ/י על ״נגישות״, לחץ/י על ״מקלדת״ ולאחר מכן לחץ/י על ״חומרה״. ודא/י ש״מקשים איטיים״ כבויים. אם המאפיין ״מקשים איטיים״ פעיל, יש ללחוץ ולהחזיק מקשים זמן ממושך מהרגיל על-מנת שהמערכת תזהה אותם.
  • בחר/י בתפריט Apple > ״העדפות המערכת״, לחץ/י על ״נגישות״, לחץ/י על ״שליטה במצביע״ ולאחר מכן לחץ/י על ״שיטות שליטה חלופיות״. ודא/י ש״מקשי עכבר״ כבויים. אם המאפיין ״מקשי עכבר״ פעיל, לחיצה על מקשים במקלדת הספרות מזיזה את המצביע במקום להקיש מספרים.
  • בחר/י בתפריט Apple > ״העדפות המערכת״, לחץ/י על ״מקלדת״ ולאחר מכן לחץ/י על ״מקורות קלט״. בחר/י באפשרות ‏״הצג תפריט קלט בשורת התפריטים״. פתח/י את התפריט ״קלט״ וודא/י שנבחרה פריסת המקלדת הנכונה.כדי לראות את פריסת המקלדת, לחץ/י על ״מקלדת״ ולאחר מכן בחר/י באפשרות ״הצג מציגי מקלדת ואמוג׳י בשורת התפריטים״.
במידה וכל הטיפים הללו לא עוזרים מומלץ לפנות למעבדה שמתמחה בתיקון מק
קרדיט מאמר: דף זה תורגם מתוך האתר של אפל לנוחיותכם,כדי לצפות בעמוד המקורי לחצו כאן
לפרסום באתר צרו קשר
דילוג לתוכן