מה זה טיפול בעלוקות רפואיות ?

מה זה טיפול בעלוקות רפואיות ?

זמן קריאה: 3 דקות

מה זה ואיך מטפלים בעלוקות רפואיות ?

סקירה כללית

מאז ימי מצרים העתיקה, עלוקות משמשות ברפואה לטיפול במומים במערכת העצבים, בעיות שיניים, מחלות עור וזיהומים.

כיום, הם משמשים בעיקר בניתוחים פלסטיים ובמיקרוכירורגיה אחרת. הסיבה לכך היא שעלוקות מפרישות פפטידים וחלבונים הפועלים למניעת קרישי דם. הפרשות אלה ידועות גם כנוגדי קרישה. זה ממשיך לזרום דם לפצעים כדי לעזור להם להחלים.

נכון לעכשיו, טיפול בעלוקה מגלה תחייה בשל האמצעים הפשוטים והזולים שלו למניעת סיבוכים.

כיצד עובד טיפול בעלוקה?

מה זה טיפול בעלוקות רפואיות ? עלוקות רפואיות יש שלוש לסתות עם שורות זעירות של שיניים. הם חודרים את עורו של אדם בשיניו ומחדירים נוגדי קרישה דרך הרוק שלהם. לאחר מכן מותר לעלוקות למצוץ דם, במשך 20 עד 45 דקות בכל פעם, מהאדם שעבר טיפול. זה שווה לכמות קטנה יחסית של דם, עד 15 מיליליטר לעלוקה. עלוקות רפואיות לרוב מגיעות מהונגריה או משוודיה.

ישנם כמה מצבים בהם ניתן להשתמש בטיפול בעלוקה. אנשים שעשויים להועיל כוללים את מי שמסתכן בכריתת גפיים כתוצאה מתופעות הלוואי של סוכרת, אלו שאובחנו כחולים במחלת לב, וכאלה העוברים ניתוחים קוסמטיים בהם הם מסתכנים באובדן חלק מהרקמות הרכות שלהם. הטיפול הומלץ גם לטיפול בקרישי דם ודליות.

אנשים הסובלים מאנמיה, מצבי קרישת דם או עורקים נפגעים אינם מועמדים לטיפול בעלוקה. בדרך כלל מומלץ לילדים מתחת לגיל 18 ונשים בהריון להימנע מכך.

יישומים רפואיים לטיפול בעלוקה

במהלך הפגישה, עלוקות חיות מחברות את עצמן לאזור המטרה ושואבות דם. הם משחררים את החלבונים והפפטידים המדללים דם ומונעים קרישת דם. זה משפר את זרימת הדם ומונע מוות רקמות. העלוקות משאירות אחריהם פצעים קטנים בצורת Y אשר לרוב נרפאים מבלי להשאיר צלקת.

עלוקות יעילות בהגברת זרימת הדם ובפירוק קרישי הדם. אין להתפלא שאפשר להשתמש בהם לטיפול בהפרעות במחזור הדם ובמחלות לב וכלי דם.

כימיקלים שמקורם ברוק עלוקה נוצרו לתרופות תרופות שיכולות לטפל ב:

ניסויים קליניים (שמציע מקור מהימן) שטיפול בעלוקה הוא טיפול מתאים למחלת מפרקים נפוצה שכיחה . התכונות האנטי דלקתיות וחומר האלחוש ברוק העלוקה מפחיתות את הכאב והרגישות במקום המפרק הפגוע.

מחלת לב

אנשים עם מחלות לב משתמשים בטיפול בעלוקה בגלל הפוטנציאל שלו (שמציע מקור מהימן) לשיפור הדלקת וזרימת הדם. בשנים האחרונות, טיפול בעלוקה רפואית הפך לטיפול אלטרנטיבי מקובל עבור אנשים עם מחלות כלי דם והפרעות.

סרטן

ישנם טיפולי סרטן המשתמשים בטיפול בעלוקה מחקר (שמציע מקור מהימן) בגלל מעכבי הטסיות והאנזימים המיוחדים הכלולים ברוק עלוקה. בעוד שלאנשים עם סרטן דם מסוים לא מומלץ להשתמש בטיפול בעלוקה, הוכח כי הוא מאט את השפעות סרטן הריאות. מבדיקת בעלי חיים עולה גם כי הזרקה ישירה של רוק עלוק לעכברים מסייעת במניעת ההתיישבות של תאי סרטן.

האם עלוקות יכולות לעזור בסוכרת?

התקדמות סוכרת עלולה לגרום לבעיות רבות. בעיות אלה יכולות להוביל למחלות כלי המגבילות או מונעות את הדם להגיע לבהונות האצבעות, האצבעות, הידיים והרגליים. כאשר זרימת הדם מוגבלת מאוד, הרקמה המושפעת יכולה למות. זהו הגורם המוביל לקטיעה בקרב אנשים עם סוכרת. איבוד אצבע או איבר עקב סיבוכים מסוכרת מהווה דאגה עיקרית למיליוני אנשים ברחבי העולם.

הדרך היעילה ביותר להפסיק תהליך זה היא להגביר את זרימת הדם לרקמות הנגועות ללא סיכון לקרישי דם. מחקר (שמציע מקור מהימן) הוכיח שטיפול בעלוקה יכול למלא תפקיד חשוב.

חומר הירודין ברוק העלוקה מדלל את הדם ומונע ממנו את קרישתו. מכיוון שאנשים הסובלים מסוכרת נוטים לקבל דם סמיך יותר, הירודין יכול לעזור בהפגת הלחץ על הלב ומערכת הלב וכלי הדם על ידי דילול הדם. לחוקרים יש תוצאות חיוביות במקרים בהם Hirudin שימש לטיפול בסוכרת.

מקרה שנערך לאחרונה הראתה כיצד הרפואה המסורתית של אונאני, הכוללת טיפול בעלוקה, הצליחה לעזור להציל את כף רגלה של אישה בת 60 עם סוכרת. כיום קיימות צורות סינתטיות של רוק עלוקה, אך החוקרים גילו כי שימוש בכארבע עלוקות בפגישה אחת יכול לעזור להפחית את הסיכון לקטיעה.

טיפול בעלוקות לשימוש קוסמטי

עלוקות הפכו פופולריים לשימור רקמות רכות וקידום ריפוי לאחר ניתוח שחזור פנים. טיפול בעלוקות הוכח להגדיל את הסיכוי לתוצאות חיוביות שחזורים המשפיע על:

  • אף
  • מצח
  • שד
  • לחי
  • אצבעות ידים ואצבעות הרגליים

השפעת הטיפול בעלוקות על קריש דם במהלך ניתוחים אלה ואחריהם עוזרת לגוף לרפא בצורה טבעית ומוחלטת יותר.

היתרונות של טיפול בעלוקות על מחזור הדם הביאו גם אנשים מסוימים המשתמשים בטיפול בעלוקה לטיפול בהתקרחות ואובדן שיער בקרקפת.

לסיכום במאמר זה סקרנו מה זה טיפול בעלוקות רפואיות ? ועל מקצת הטיפולים, טיפול בעלוקות מטפל במגוון רחב של מחלות שניתן להתרשם ולקרוא עוד באתר https://www.leech.co.il/

לפרסום צרו קשר

דילוג לתוכן