כיצד לשטוף את הפנים כך שעורך יהיה נקי ובריא?

כיצד לשטוף את הפנים כך שעורך יהיה נקי ובריא?

זמן קריאה: 4 דקות

5 טיפים שיקלו על עור הפנים שלך

אם אי פעם תהית לעצמך כיצד לשטוף את הפנים בצורה היעילה והטובה ביותר, את לא לבד. הרי, כמה קשה זה כבר יכול להיות? פשוט להרטיב מעט את הפנים, לשפשף את העור עם סבון פנים, ולשטוף, לא? אמנם, כן. זה יכול להיות כזה פשוט לאנשים מסוימים. אבל על מנת לגלות ולהבין מהי הדרך הנכונה לשטוף את עור הפנים הספציפי שלך, דורש קצת יותר עבודה.

זה שווה את המאמץ לעשות את זה בדרך הנכונה. שטיפת הפנים תסיר מהן את הלכלוך, תאי עור מתים, איפור או כל דבר אחר אשר סותם את הנקבוביות או פוגם בעור.

בהתאם לסבון הפנים בו אתה משתמש, זה עשוי לסייע לך בבעיות עור ספציפיות, כמו אקנה למשל. "ניקוי פנים תקין מונע התפרצויות של אקנה, משפר את המצב הבריאותי של העור ואף עשוי להפחית דלקות עור"

אך, זו לא רק שאלה של כיצד לשטוף את הפנים נכון אשר עושה את כל השינוי, אלא גם שאלות לגבי מתי, באיזו תדירות ובאיזה סוג של תכשיר לשטיפת הפנים אתה משתמש. בכדי לוודא שאתן אכן עושה שטיפה נכונה, הנה כמה דרכים פשוטות לוודא שהניקיון שלך נעשה כמו שצריך – ולהפוך אותו ליעיל יותר. למד זאת עכשיו כך שתוכל לדעת כיצד לשטוף את פניך בצורה הנכונה בפעמים הבאות.

1. שטפי את פניך כל לילה, לכל הפחות

שטיפת הפנים בכל ערב היא בגדר חוק שאין לעבור עליו, כשמדובר בשמירה על עור פניך, זה רצוי אפילו אם אין איפור על הפנים. "במהלך היום, מצטברים שומנים וזיעה על העור", אנו חשופים לסביבה, כלומר, לכלוך וחיידקים מצטברים על שכבת העור החיצונית שלנו. כאשר לא מסירים את כל הלכלוך והחיידקים מהפנים בסוף היום, זה עלול לגרום לגירויים בעור ולהתפרצות אקנה.

2. שטפי בנוסף גם בבוקר

את בטח חושבת כי ניקוי העור רק בלילה יעניק לך פנים נקיות על הבוקר, אך שטיפה נוספת בבוקר מועילה לא פחות. בזמן שאתם מתהפכים ומתגלגלים בשינה, חיידקים הנמצאים ברוק שלכם ושומנים מהשיער מועברים בקלות אל עור הפנים והעיניים. כלומר, גם אם אתה מקפיד ושוטף את פניך כל לילה ואף מכבס את ציפיות הכרית שלך לעיתים קרובות, שטיפת הפנים בשעות הבוקר היא מנהג רצוי ויעיל ביותר.

בנוסף, אם אתה משתמש לפני השינה במוצרי ניקוי לעור הפנים, סרום או קרם פנים, כדאי לך להסיר אותם בבוקר מפניך לפני שאתה משתמש במוצרי ניקיון או טיפוח המיועדים לשעות היום.

זכרי, לעיתים יש צורך בשימוש בתכשירים התואמים לשעות היום או הלילה. אם למשל את בעלת עור יבש או רגיש במיוחד, ייתכן ותרצה להשתמש בבוקר במים מיסלריים או בתכשיר עדין במיוחד לעור הפנים. ובמידה ואתה משתמש בתכשיר המכיל חומצה סליצילית העוזרת לניקוי בעיית האקנה, זה  ככל הנראה יהיה לך קשה או מייבש מדי להשתמש בו פעמיים ביום.

3. השתמשי בטמפרטורת מים נכונה בשטיפת הפנים או הגוף

שימוש במים רותחים במקלחת או בשטיפת הפנים עשויה להיות הרגשה נעימה, אך למעשה, זה עלול לעשות נזק לעור הפנים העדין שלך. "טמפרטורות קיצוניות, כמו למשל במקלחות מאוד חמות או סאונת אדים, עלולות לגרום להתרחבות של כלי הדם בגוף ולנזק ברקמות העור" יתר על כן, המים החמים מסירים מהעור את השומנים הנחוצים לו אשר מסייעים לשמור על שלמות העור, משמע כי העור שלך עלול להתייבש בתדירות גבוהה יותר ויהיה מגרד ומחוספס עם הזמן.

זהו נושא חשוב בייחוד לבעלי עור רגיש או יבש במיוחד, משום שעורם פגיע ורגיש יותר בכל הנוגע להתייבשות ועלול להגיב בצורה לא טובה לקיצוניות כזו. כמו כן, חום עלול לפתח בעקבותיו מחלת עור בשם רוזציאה, מחלה זו גורמת לאדמומיות בעור ובליטות דמויי אקנה ואז במקרה כזה תאלצי לפנות לקוסמטיקאית מומלצת. על כן, חשוב מאוד להשתמש במים פושרים בזמן שטיפת הפנים.

4. הקפידי לבדוק שתכשיר הפנים בו את משתמשת אכן מתאים לסוג העור שלך

כאשר את מחפשת לרכוש תכשיר לניקוי הפנים, חשוב שתשקול פרטים כמו – סוג העור שלך (אם הוא בדרך כלל שומני, יבש, רגיל או אולי שילוב שלהם), האם העור שלך רגיש, או אולי נוטה לסבול מאקנה, או שמא העור שלך סובל מכל מיני מחלות אחרות למיניהן (רוזציאה, פסוריאזיס וכדומה).

אם עור הפנים שלך נוטה להיות יבש או רגיש, קרם פנים עדין יעבוד טוב עם סוג העור שלך. אך, בעלי עור פנים שומני מסוגלים בדרך כלל, להשתמש ללא כל בעיה בתכשירי ניקוי מסוג ג'ל או קצף. ולבעלי עור רגיל, ניקוי בסיסי של הפנים עם מים באופן קבוע, יועיל לעורם. אתה יכול בנוסף, להשתמש בסוגים כמו תכשירי ניקוי שמניים או תרופתיים, אשר נוטים להעניק לחות רבה יותר לעור הפנים מאשר תכשירי ניקוי רגילים ואף מסוגלים לחדור שכבת איפור עבה וקרם הגנה.

אך, אם אינך יודע עם מה להתחיל או איזה סוג עור יש לך, מומלץ שתפנה לרופא עור אשר יעזור לך לאבחן את סוג העור ולבחור בתכשיר ניקוי היעיל עבורך.

5. השתמשי בקרם לחות מיד לאחר ניקוי הפנים

תזמון הפעמים של ניקוי הפנים שלך – בייחוד עם קרם לחות – עשוי לעשות הבדל עצום, בזכות היעילות הגדולה שהוא מפיק. רוב סוגי קרם הלחות מכילים שני סוגים של חומר מדלל/מרכך (המעניקים נוזלים לעור) ומרכיבים אקסקלוסיביים (המסייעים למניעת אותם נוזלים הנכנסים אל העור). לכן, מריחת קרם לחות בזמן שהעור שלך עדיין לח כתוצאה מהניקוי ואינו רטוב לגמרי, מסייעת לשמור על הלחות הזו יותר זמן.

"אם את ממתינה אפילו כמה דקות מעטות בין שטיפת הפנים למריחת קרם הלחות, התאים מתייבשים ולמעשה קשה יותר לרכך אותם", כמובן שזה עשוי להיות טיפה קשה אם אתה צריך לעשות עוד משהו בין השטיפה לקרם, אך אם יש לך את האפשרות לעשות זאת, תעניק זאת לעור הפנים שלך.

וזכרי כי עליך למרוח באופן מתמיד קרם הגנה ברמת הגנה (SPF) 30. אם קרם הלחות שלך לא כולל הגנה מהשמש, עליך לרכוש קרם הגנה ולמרוח מעל קרם הלחות. "קרם הגנה יסייע בשמירה על כל ההשקעה בעור הפנים שלך שאתה עושה עם ניקוי הפנים וקרם הלחות".

לפרסום מאמרים ותכנים באתר, צרו קשר

 

דילוג לתוכן