עיסוי רקמות עמוק

עיסוי רקמות עמוק

זמן קריאה: 3 דקות

עיסוי זה משתמש במשיכות איטיות ויציבות ולחץ כדי להקל ולשחרר מתח עמוק בשרירים.

מהו עיסוי רקמות עמוק?

עיסוי רקמות עמוק עושה את מה שהוא אומר – זו טכניקת עיסוי שעובדת על השכבות העמוקות יותר של רקמת השריר.

בדומה לעיסוי השבדי, עיסוי רקמות עמוק משתמש בלחיצות איטיות ומוצקות יותר מטיפולים אחרים – לחץ אצבעות עמוק המתרכז באזורים מסוימים, ועוקב אחר סיבי השרירים והגידים או עובר אותם.

עיסוי רקמות עמוק הוא מונח שמתאר מספר טיפולים שונים, ולעיתים קרובות משמש לרפואה על ידי פיזיותרפיסטים, כירופרקטורים וכן הלאה.

עיסוי רקמות כולל ברוב צורות העיסוי במידה מסוימת, כולל:

  • עיסוי שוודי
  • עיסוי תאילנדי
  • עיסוי ספורטיבי / שרירי
  • ניקוז לימפטי

עיסוי רקמות הוא עיסוי יעיל במיוחד עבור אנשים הסובלים מכאבי שרירים.
להלן כמה מהצורות הפחות מיינסטרימיות של טיפולי רקמות עמוקות שאולי לא נתקלתן בהן.

כוסות רוח

תרגיל הרפואה הסינית המסורתית הזה מותיר על עורך באופן זמני סימנים אדומים בצורת עיגול. כוס מחוממת מונחת על גופך ונוצר ואקום שמוצץ את עורך. יניקה זו מנקז עודפי נוזלים ורעלים מרקמת השריר, וממריץ את מערכת העצבים, ומביא זרימת דם לשרירים ולעור שלך. ההשפעות המיידיות נראות מעט מדאיגות אך זהו טיפול מרגיע ומשחרר מאוד.

עיסוי סיבי השריר

טיפול עיסוי מיוחד זה משמש לטיפול במתח שרירי כרוני, העובד על פני סיבי השרירים.

טיפול בנקודות טריגר

טיפול זה מפעיל לחץ על נקודות טריגר מסוימות, מפסיק זמנית את זרימת הדם לחלק מסוים בגוף ואז משחרר אותו, ומציף את חלק הגוף הזה בדם טרי. זה נשמע מוזר וגם זה מרגיש מוזר; אתה מבין כמה חזק הדם שלך כשהוא גולש חזרה לעורקים שלך והגפה מרגישת פתאום חמה וחזקה. טיפול זה מתחיל את זרימת הדם שלך כשהוא שופך ומזרים חמצן טרי סביב גופך. טכניקה זו היא גם תכונה של עיסוי תאילנדי.

למי מתאים עיסוי רקמות עמוק?

עיסוי רקמות עמוק עוזר לרענן ולהרפות שרירים, מגביר את זרימת הדם ולכן זרימת החמצן סביב גופך. עוזר לשחרור רעלים בשרירים כואבים ומתוחים מאוד, מה שמסייע להם להתחזק ולהבריא.

עיסוי רקמות עמוק משמש לרוב לטיפול באנשים המחלימים מתאונות, ולפגיעות ספורט מכיוון שהוא מגביר את זרימת הדם בשרירים מנוצלים, מקל על מתח שרירי כרוני בכל הגוף ויכול גם לפרק רקמות צלקת והצתלקויות בשרירים.

המטרה של עיסוי רקמות עמוק הוא עיסוי מפנק, משחרר ומרגיע לאחר העיסוי מרגישים רגועים ומלאי אושר; זה נוטה להתמודד עם בעיות פיזיות ושריריות מסוימות. אמצעי זהירות

תמיד יידע את המטפל שלך אם אתה:

  • אם אתם בהריון
  • יש היסטוריה של בעיות לב או נשימה
  • יש בעיות במפרקים שלך
  • יש אלרגיות ומצבים כלשהם בעור
  • לאחרונה עברתם ניתוחים, או מועדים לפציעה או מתאוששים אליהם
  • יש לך מצב רפואי אחר, או שאתה מקבל טיפול מכל סוג שהוא

כיוון שזה עשוי להשפיע על סוג הטיפול שאתה יכול לקבל, או על אילו אזורים בגופך המטפל יכול לעבוד.

עיסוי רקמות משחרר ועמוק אינו מומלץ גם לאנשים הסובלים מבעיות נפשיות חריפות או ארוכות טווח.

כמו בכל עיסוי, כדאי להימנע מראש מארוחות גדולות ואלכוהול. כדאי גם לשתות הרבה מים לפני העיסוי ואחריו.

למה לצפות מעיסוי רקמות עמוק

יתכן שהופנה על ידי רופא או מומחה אחר לעיסוי רקמות עמוק. באופן כללי, עיסוי רקמות עמוק מומלץ לבעיות ספציפיות, כך שתוכלו לדעת למה לצפות כבר. אם החלטתם לבצע טיפול בעיסוי זה בעצמכם, עליכם לוודא שתעבירו למטפל מידע רב ככל שתוכלו.

המטפל ידבר איתך על כל בעיות מיוחדות שיש לך, כיצד פציעה או עומס שרירים השתפרו או החמירו, אורח החיים שלך, שגרת האימונים, התזונה וכן הלאה, כך שהם ידעו איך הכי טוב לעזור לך.

תלוי איך אתה מרגיש ואת המטפל או מרכז הטיפול שאתה הולך אליו, תצטרך ללבוש בגדים נוחים הולם או סתם מגבת. ניתן להשתמש בשמנים, אך לא סביר שהם שמני ארומתרפיה. זה לא עיסוי בו גם אתם מצפים לתאורה רכה ולמוזיקה.

אורך הפגישה או הקורס עיסוי רקמות עמוק ישתנה בהתאם למה שאתה צריך. סביר להניח שהפגישה לא תימשך יותר משעה, וככל הנראה קורס יכלול כשישה מפגשים המשתרעים על פני מספר שבועות או חודשים, אלא אם כן אתה איש ספורט מקצועי.

טיפ חם!

צא לסאונה או אמבט אדים לפני העיסוי ו / או אחריו, מכיוון שזה מרגיע ומחמם את השרירים ויגביר את יעילות הטיפול.

לאחר העיסוי

אתם עלולים להרגיש קצת כאב, או עייפות אחרי עיסוי רקמות עמוק, אי נוחות צריכה להיעלם תוך מספר שעות.

חשוב באמת לשתות הרבה מים כדי להמשיך לשטוף את הרעלים שבשרירים ומומלץ לבצע עיסוי מפנק ומשחרר בחולון על בסיס שבועי לתחזוקת הגוף.

לפרסום באתר צרו קשר.

דילוג לתוכן